Retur & Reklamation
Så här gör du en retur eller byte av en vara:
- Skriv ut och fyll i returblanketten. Har ni inte tillgång till skrivare, klicka här.
- Packa ner varorna tillsammans med returblanketten med samma emballage som ni fått er beställning levererad i eller använd eget paket.
- Returen ska skickas till följande adress:
Device Parts Sweden AB
Körvelvägen 18,
632 33 Eskilstuna
- Ange er avsändaradress på paketets baksida.
- Skicka paketet med PostNord. Fungerar både med spårbart och frimärke. (Annan speditör mottages ej)
- Vänligen invänta ett mail när er retur är hanterad.
7. Hanteringstiden för en retur/reklamation är uppemot 10 arbetsdagar. Vi vill även er att vi inte utför några byten, utan du får själv göra en ny order på önskad vara så genomförs en återbetalning vid godkänd retur på det du skickar tillbaka, Återbetalning beloppet betalas ut till kundens ursprungliga betalningsmetod inom fem arebetsdagar.
Så här gör du för att reklamera en vara:
Om du mottagit en defekt eller felaktig får vi be dig klicka här eller kontakta oss via chatten som är bemannad vardagar mellan 09.00-16.30 – så återkommer vi med ytterligare instruktioner.
Ansvar vid skada
Device Parts kan ej krävas eller hållas ansvariga ekonomiskt eller juridiskt för skador på hårdvara, mjukvara eller förlust av sparat minne som uppstår i samband med reparationer, oavsett orsak eller anledning. Device Parts kan ej heller krävas på ersättning för reparationer som resulterar i merarbete eller kostnader som uppkommer på grund av defekt produkt eller försenade leveranser.
Outlösta paket/fel angiven adress
Skrymmande försändelser ligger hos utlämningsstället i 14 dagar innan de returneras tillbaka till oss. För försändelser som ej är utlösta och kommer i retur till oss debiteras en avgift f n 250kr inklusive moms för att täcka Device Parts:s transport- och administrationskostnader. Om vi får tillbaka försändelsen pga okänd adress eller att du är avflyttad så debiterar vi 59 kr för att täcka hanteringskostnaden.